Op Lombok aangekomen

28 maart 2018 - Praya, Indonesië

Afgelopen zondag zijn we aangekomen op Lombok. Via bandara Soekarno Hatta zijn we gevlogen naar Praya international airport. Een vlucht van ongeveer 2 uur. Op Praya is het tijdsverschil + 7 uur. Het is een prachtig eiland; groen en rustig. Wat een verschil met Jakarta/Bekasi. Ons huis voldoet goed. Natuurlijk moet je wel wat extra praktische aankopen doen maar dan heb je ook wat. We wennen langzaam maar zeker aan het klimaat en bovenal aan het tempo. We worden vroeg gewekt door het ochtendgebed. Ik probeer te tellen hoeveel verschillende gebeden ik hoor. Ik kom tot 5 tegelijkertijd. Daarna is het genieten van de zonsopkomst en beginnen we aan onze voorlopige dagelijkse routines. Boris uitlaten voordat het te warm en te druk is, de vloer vegen en dweilen. De afgelopen dagen heb ik ook het resterende vuil uit de tuin verwijderd en de tuin geprobeerd te fatsoeneren. Daar moet je maar niet te lang mee doorgaan. Het zweet gutst je sowieso van het lijf. Jay, onze vriend van Bali, is zo lief geweest de afgelopen vier dagen ons te helpen met van alles. Ons rondleiden door Praya, naar de markt gaan, boodschappen doen, naar de taman kota (stadspark en alung alung), uitleggen waar we kunnen tanken en hoe we moeten rijden op de scooter naar de foundation. Wij hebben kennisgemaakt met zijn vrienden die op het verzoek van Jay op ons gaan letten. Ondertussen zijn we bij de foundation geweest en hebben met diverse mensen kennisgemaakt onder wie de directeur Awi, de oprichter Jill en haar echtgenoot Kalid. Deze week mogen we nog wennen. Vanaf volgende week gaan we aan de slag.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fred en Edith Postma:
    29 maart 2018
    Hoi Charles en Sarina,
    Wat bijzonder om mee te kunnen lezen/kijken en zo jullie avonturen mee te beleven... trouwens, heeft de familie het nog over vader en moeder gehad?

Hopelijk zijn jullie gauw ingeburgerd en snel gewend aan de hitte en de taal 😀 Boris is gelukkig ook goed aangekomen zien we 🐅
    Hier in het koude kikkerlandje begint het voorzichtig lente te worden... geen vrieskou meer.
    Toi toi toi 🙋🏻lieve groetjes van Fred en Edith
  2. Sarina & Charles in Indonesie:
    30 maart 2018
    Ze hebben naar iedereen gevraagd en jullie krijgen allemaal de hartelijke groeten. Er is niet specifiek naar papa en mama gevraagd. Endeh en Munjidi bedankten ons zeer voor het geld wat we hebben gegeven. Ja toen we uit Nederland vertrokken was het nog erg koud. Nu is het dagelijks 32c. Groetjes aan iedereen. Kus en knuffels!