Aura Loung & Bar en het jubileum van Yayasan Anak Bangsa

22 april 2018 - Selong Belanak, Indonesië

Na drie weken reeds in Indonesië te zijn, met alle drukte van dien, wordt het echt eens tijd om te kunnen chillen. Op aanraden van Leile gaan we richting het zuidwesten van Lombok. We nemen de jl. Selong Belanak. Een prachtige rit door verschillende kampongs brengt ons bij Aura Loung & Bar. Oh wat heerlijk om voor het eerst sinds we in Indonesië te zijn, ons te verwennen. Aura Loung & Bar ligt op een heuvel en heeft uitzicht op de Indische oceaan en het strand van Selong Belanak. Wat is het hier mooi en rustig bovendien. De infinity pool ligt in een prachtig aangelegde, exotische tuin. Als enige twee verkoelen wij ons in het zwembad en genieten van de rust en het uitzicht, onder genot van een ananas smoothy. Lekker een beetje poedelen en luieren. Uiteindelijk worden we geroepen voor de lunch. Onze angus burger staat klaar. Lekker maar teveel vinden we beide. Onze magen zijn dat vele eten niet meer gewoon. Na een paar uurtjes chillen rijden we weer terug naar Praya. De week bij de foundation staat voor Sarina in het licht van de voorbereiding van het 10 jarig jubileum van Yayasan Anak Bangsa. Er wordt veel geknutseld, geschilderd en gedanst. Ik heb een tandenpoets lesje voorbereid. Eerst vraag ik de kinderen over het hoe en het wat over tandenpoetsen. Een aantal weet er iets over te vertellen. Maar volgens Awi de directeur zijn er kinderen die voor het eerst in hun leven hun tanden poetsen. Daarna met zijn allen tandenpoetsen op het schoolplein. Dat vinden ze erg leuk en ze doen enthousiast mee. De tandenborstel en tandpasta gaat mee naar huis. De komende week bereiden we ons voor op het jubileum en willen we naar Gili Nanggu.

1. Stella Verleun:
    22 april 2018
    Fijn om te zien dat jullie goed te werk gaan. Echt jullie passie om deze kinderen te helpen. Blije gezichten. Mijn hart doet smelten bij de foto's. Ga zo door Charles en Sarina.