Voorbereiding Aruba

1 september 2018 - Vlierden, Nederland

We zijn teruggekeerd. Met gemengde gevoelens zijn we terug. De aardbeving, het niet werk kunnen vinden, leuke mensen ontmoet, leuk vrijwilligerswerk, prachtig land, spaargeld, stress en zorgen. Een ongelooflijke ervaring rijker zondermeer. Niet alleen mezelf maar ook elkaar beter leren kennen. Veel gesproken, gehuild, ruzie gemaakt en daarna weer goed maken. Ik zou het zo weer overdoen. Het feit dat we strakjes met deze ervaring naar Aruba gaan maakt ons sterker en beter. Maar nu eerst door alle bureaucratie heen. Als niet ingeschrevenen in een gemeente voelt het raar om in eigen land te wonen. We wonen nu tijdelijk in een vakantiehuisje in Brabant in afwachting tot ons vertrek. Maar eerst tegen allerlei loden deuren oplopen. En uitrusten, veel uitrusten. Indonesie heeft ons niet in de koude kleren gezeten. Maar vooral ik had Indonesie nodig om nieuwe stappen te kunnen maken. Op naar het volgende hoofdstuk.

1. Sita:
    1 september 2018
    Zo blij iets te lezen van jullie na alle onrust op Lombok! Wat hebben jullie veel meegemaakt! En wat een avonturiers zijn jullie. Nu weer opnieuw op pad naar een nieuw avontuur. Ik volg jullie graag met de prachtige foto's. Succes met de voorbereidingen voor Aruba.
    Liefs,
    Sita
  2. Ada van der Sar.:
    1 september 2018
    Hoe moeilijk zal het zijn om keuzes te maken: hoe nu verder. Wat een dappere doorzetters zijn jullie. En al wéér bezig met een nieuw avontuur. Opstaan en weer doorgaan. Ervaringen rijker en wéér wijzer geworden.
    Heel veel voorspoed toegewenst voor jullie volgende stap. Luctor et Emergo. Van harte.
    Hartelijke groet, Ada.
  3. Stella Verleun:
    Hoi Charles en Sarina.
    Ik heb alles op het nieuws mee gekregen met af en toe een update van jullie ervaringen die zeer schrijdend waren. Fijn om ook te zien wat er met de donaties werden gedaan.
    Nu helaas weer even terug in Nederland om vervolgens jullie nieuwe uitdagingen voor te kunnen bereiden.
    Ook dan wil ik jullie volgen met nieuwe uitdagingen maar vooral een ander soort wereld van cultuur en gewoontes.
    Ik wens jullie veel sterkte omdat jullie Indonesië achter hebben gelaten om het een goed plekje te geven in jullie hart.
    Met vooruit kijkend voor de volgende reis.
    Natuurlijk wil ik ook met jullie nieuwe reiservaringen te mogen volgen. Succes met de voorbereidingen en tot snel.
    Lieve groet, Stella